lamp Tips en inzichten ontvangen over de aanpak van complexe problemen in het onderwijs?

Goed onderwijs is een van de beste investeringen die een samenleving kan doen. StrategiePlus helpt u graag onderwijs zo goed mogelijk te laten renderen. Dat wil zeggen: beschikbare middelen binnen de geldende kaders zodanig inzetten voor het onderwijsleerproces, dat leerlingen, studenten en deelnemers zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Uw school of instelling helpen succesvol te zijn, nu en in de toekomst. Dat is wat StrategiePlus drijft.

Aangenaam

JeroenVanDenBerg 2 300x210

Mijn naam is Jeroen van den Berg. In 2012 ben ik begonnen met StrategiePlus.

Ik kom uit een echt onderwijsgezin: mijn vader was leraar geschiedenis op een middelbare school en mijn moeder was ‘juf’ op wat toen nog de lagere school heette. Na de middelbare school studeerde ik politicologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Na mijn afstuderen heb ik gewerkt als adviseur, interim manager, bestuurder en toezichthouder in de publieke sector. In het bijzonder ben ik in de volgende branches actief geweest:

  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Middelbaar beroepsonderwijs
  • Hoger beroepsonderwijs
  • Lokale overheid
  • Provinciale overheid
  • Geestelijke gezondheidszorg
  • Kunsteducatie.

Sinds 2012 werk ik met StrategiePlus vrijwel uitsluitend als interim manager en adviseur voor opdrachtgevers in het onderwijs.

In de loop van de jaren heb ik met heel veel mensen samengewerkt. Wat zij hebben ervaren als mijn belangrijkste kwaliteiten, ziet u in de woordenwolk.

woordenwolk jeroenvdberg

Meer informatie over mijn loopbaan vindt u op LinkedIn.

Selectie van bereikte resultaten

  • Een stichting voor primair onderwijs die in een bestuurscrisis verkeerde, in rustig vaarwater gebracht.
  • Passend onderwijs op onconventionele wijze ingevoerd in een groot ROC.
  • Aanpassing van de organisatie van examinering en de vakken taal en rekenen binnen een ROC.
  • Een doorbraak tot stand gebracht, leidend tot structurele verbetering van de leeropbrengsten van een middelbare school.
  • Een beslisdocument opgesteld over de regionale herinrichting van het technisch beroepsonderwijs (vo en mbo).
  • Inzicht gecreëerd in de kwaliteit van de bedrijfsopleidingen van verschillende mbo-instellingen.
  • De relatie tussen een ROC en een gemeente ontstroefd op het gebied van Plus-voorzieningen.
  • De beheerfuncties van een nieuwe faculteit in het hbo ingericht.
  • Een gedragen visie ontwikkeld op de relatie tussen onderwijs en studentenzorg in een ROC en deze vertaald in een proces herontwerp.
Door hiernaast op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan deze website. Meer weten over deze cookies, of wil je de cookie-instellingen voor deze website wijzigen? Klik dan hiernaast op meer informatie